Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vybavenost zahrad mateřských škol ve vztahu k názorům pedagogů a dětí
Troníčková, Eliška ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Teoretická část diplomové práce se zabývá pohybem dítěte v mateřské škole, využitelností školní zahrady a jejím vybavením po technické a účelové stránce. Praktická část je věnována výzkumu, který se zabývá analýzou zahrad mateřských škol, a který má za cíl zjistit, zda vybavení zahrad odpovídá potřebám pedagogů a dětí. Klíčová slova 1. Dítě 2. Pohyb 3. Mateřská škola 4. Školní zahrada 5. Herní prvky
Katalogizace dětských hřišť pro předškolní děti a děti nižšího stupně ZŠ s akcentem na netradiční formy a materiály
Paulusová, Nikola
Bakalářská práce se zabývá problematikou dětských hřišť – významem, bezpečností, hygienou, herními prvky, mobiliářem, vegetací a použitým materiálem. Podle zvolené metodiky je v práci vytvořeno deset katalogových listů dětských hřišť. Jedno z hřišť je vybráno jako modelové a blíže popsáno z kvalitativní a kvantitativní stránky. Součástí práce jsou fotografie, tabulky a slepé mapy, na nichž jsou vyznačeny lokalizace dětských hřišť.
Zahrady základních škol
Heczková, Nina
V teoretické části se práce zabývá literárním přehledem na téma zahrad základních škol, jejich historií a současným legislativním rámcem, ovlivňující do značné míry jejich dnešní podobu. Pozornost je věnována stále populárnějším tendencím se zaměřením na vztah člověk-příroda a rozsahu této vazby, zabíhající do oblasti ekologie, fyziologie, psychologie, oblasti sociální a didaktické. Poukazuje na výhody venkovní výuky a volné hry, nastiňuje možnosti financování založení přírodní učebny a přihlíží k referenčním příkladům v tuzemsku i zahraniční. V praktické části autorka nabízí možné řešení školní zahrady vybraného modelového území se zapojením principů přírodní zahrady. Navržená situace vybraného území vychází z autorčiných i získaných poznatků žáků školy. Koncept je rozšířen o tematickou rovinu rozviřující fantazii dětských dobrodruhů.
Zahrady základních škol - potenciál pro výuku i rekreaci
Urban, Vojtěch
Práce pojednává o školních zahradách a jejich potenciálu pro výuku a různých směrech, kterými se školních zahrady z hlediska své koncepce ubírají. Na začátku práce pojednává o historii školních zahrad od doby Jana Ámose Komenského až po současnost. Jsou zmíněny alternativní vzdělávací systémy, které mohou mít souvislost s přírodní zahradou, jako je Waldorfská škola nebo škola Marie Montesorri. Je uvedena příslušná související legislativa technických norem pro dětská hřiště jejich vybavení a povrchy. Dále jsou stručně charakterizovány vybrané podstatné prvky školních zahrad. Práce mapuje současný stav školních zahrad v České republice a na různých modelových objektech, které jsou vybrány tak, aby se záměrně odlišovaly ve svých parametrech, je zkoumána náplň, způsob realizace i celkový stav zahrad. Analýza zahrnuje v menším rozsahu i vybrané modelové objekty ze zahraničí.
Využití her v atletických přípravkách
Teplý, Lukáš ; Feher, Jan (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
Název: Využití her v atletických přípravkách Cíle: Porovnat teorii z odborné literatury s praxí trenérů v atletických přípravkách vztahující se k vedení tréninkové jednotky, zařazováním herních činností a jejich metodickým uspořádáním z hlediska rozvoje pohybových schopností. Metody: Ve své práci jsem použil metodu přímého, nestrukturovaného, otevřeného pozorování a metodu obsahové analýzy ze zdrojů uvedených v přehledu literatury. Výsledky: Na základě metody pozorování bylo zjištěno, že práce sledovaných trenérů se až na výjimky shoduje s odbornou literaturou zabývající se danou problematikou. Potvrdila se tedy hypotéza, že zařazení herních činností a jejich metodické uspořádání využívané atletickými trenéry se shodují s obecně platnými pravidly vztahující se ke struktuře tréninkové jednotky. Této shody bylo dosaženo z 95 %. Klíčová slova: pohybové schopnosti, herní prvky, senzitivní období, všestrannost, motivace Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vybavenost zahrad mateřských škol ve vztahu k názorům pedagogů a dětí
Troníčková, Eliška ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Teoretická část diplomové práce se zabývá pohybem dítěte v mateřské škole, využitelností školní zahrady a jejím vybavením po technické a účelové stránce. Praktická část je věnována výzkumu, který se zabývá analýzou zahrad mateřských škol, a který má za cíl zjistit, zda vybavení zahrad odpovídá potřebám pedagogů a dětí. Klíčová slova 1. Dítě 2. Pohyb 3. Mateřská škola 4. Školní zahrada 5. Herní prvky
Vyhodnocení nově revitalizovaných ploch menšího rozsahu na Praze 6
Karasová, Daniela ; Jakubcová, Eva (vedoucí práce) ; Karel, Karel (oponent)
Poslední dobou se zvyšuje snaha o účelnější propojení nových i stávajících staveb se zelenými plochami zvláště ve městech. Lidé mění své návyky a požadují ve svém okolí kvalitnější prostředí. Aby i v městské zástavbě mohli obyvatelé větší část denního času trávit v přírodním prostředí, je třeba v obytných částech s plochou přírodních enkláv počítat. To jsou také hlavní důvody pro vznik nových městských zelených ploch. K tomu, aby malé městské zelené plochy zlepšily životní podmínky a zvýšily atraktivnost místa, je však nezbytná i kvalita jejich uspořádání a vybavení. Tato práce se zabývá vyhodnocením výše zmíněných ploch z hlediska různých parametrů. Práce je rozdělena do tří částí. Každá část analyzuje jeden z vybraných parků a závěrem je provedeno porovnání. Výsledek práce hodnotí vybrané nově revitalizované plochy na Praze 6 a vyhodnocuje uživatelskou přívětivost a náročnost údržby.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.